Regija
RODITELJI TRAŽE DODATNOG ASISTENTA

Za troje teško bolesne djece jedan pomoćnik
Objavljeno 20. rujna, 2019.
Roditelji djece s najtežim dijagnozama ističu kako samo jedna asistentica fizički ne može stići kvalitetno raditi
VUKOVAR - Osnovna škola Josipa Matoša u Vukovaru jedina je samostalna škola za učenike s posebnim potrebama (teškoćama u razvoju) u Vukovarsko-srijemskoj županiji.Školu ove godine pohađa 59 učenika, a prema riječima ravnateljice Mirele Posarić, 17 ih treba pomoćnika u nastavi. Mjerodavno im je ministarstvo odobrilo šest pomoćnika, što je roditeljima djece s najtežim dijagnozama stvorilo problem, jer u skupini u kojoj od četvero djece njih troje ne može ništa samostalno obaviti imaju samo jednu pomoćnicu.

Snježana Hrček, majka 11-godišnjeg Lovre, djeteta sa stopostotnim invaliditetom, pojasnila je kako je prošle školske godine Lovro dijelio pomoćnika s još jednim dječakom, Ognjenom.

- Najranjivija smo skupina i tražimo da se ovaj problem riješi. Troje djece, od kojih je svako specifično zbog dijagnoze i ne može funkcionirati samostalno, dobilo je jednu pomoćnicu. Ona je odlična i doista se trudi, no ne može fizički stići pomagati svima - izjavila je Hrček dodajući da bi djeci trebalo osigurati stalnog asistenta i ne mijenjati ga često.

Ognjenova majka Mirjana Krstić naglasila je kako jedan asistent, koliko god bio stručan, ne može kvalitetno raditi s troje djece koja imaju najteže dijagnoze.

- Moj sin ima cerebralnu paralizu, stopostotno oštećenje gornjih i donjih ekstremiteta i ne govori. Prije nekoliko dana ga je drugo dijete udarilo. Ne krivim ga, jer je također riječ o bolesnom djetetu i o njemu se, kao i o Ognjenu, netko mora konstantno brinuti - navela je, uz poruku kako mjerodavni nešto žurno moraju poduzeti.

Njezin je sin u školi od 8 do 11.30 sati i nije dovoljno socijaliziran pa kada se nađe među nepoznatim ljudima zaplače. Krstić naglašava kako dijete odvodi i u Vukovarske leptiriće, udrugu roditelja djece s teškoćama u razvoju, gdje se socijalizira bez nazočnosti roditelja, što daje pozitivne rezultate.

- Pet je dana u tjednu tri i pol sata u školi. Prošle je godine imao odličnu asistenticu, ova je također takva, no u skupini su djeca koja samostalno ne mogu ni povlačiti crte i svako treba veliku pomoć. Na njih se mora paziti, ne kontroliraju postupke, a puno im pomaže rad s asistentima i terapeutima, pa nas nerijetko iznenade svojim postignućima - navela je izrazivši nadu kako će problem što prije biti riješen i djeci biti osiguran dodatni pomoćnik u nastavi.

Ravnateljica škole izjavila je kako se prema važećem pravilniku po razrednom odjelu dodjeljuje jedan pomoćnik u nastavi.

- U ovom je slučaju riječ o djeci u invalidskim kolicima i s izrazitim zdravstvenim poteškoćama. Razumijem zabrinutost roditelja. Pomoćnica je stručno educirana, trudi se i radi, a osim nje je u odjelu i učitelj. Jasno je kako bi s još jednim pomoćnikom bilo puno lakše i stoga smo ponovno pokrenuli proceduru kako bismo dobili još jednoga asistenta - istaknula je Posarić.

Dragana Korpoš
PRILIČNO KOMPLICIRANA PROCEDURA
Procedura po kojoj se školama odobravaju pomoćnici poprilično je komplicirana, a samim tim i traje duže nego što bi željeli roditelji koji inzistiraju da im djeca dobiju adekvatnu pomoć. Naime, u prvom koraku škola svu dokumentaciju šalje Uredu državne uprave, koji je potom prosljeđuje osnivaču, a u idućem koraku osnivač sve šalje resornom ministarstvu, na kojemu je konačna odluka hoće li i koliko asistenata odobriti. Koliko će procedura u ovom slučaju trajati, nitko ne želi prognozirati, no roditelji su nezadovoljni i traže žurno rješenje.
Mirela Posarić,

ravnateljica OŠ Josipa Matoša

Razumijem zabrinutost roditelja. Pomoćnica je stručno educirana, trudi se i radi, a osim nje u odjelu je i učitelj, no jasno je kako bi s još jednim pomoćnikom djeci bilo mnogo lakše.
Možda ste propustili...

OBILJEŽEN DAN OPĆINE BIZOVAC

Projekte razvijaju uz sufinanciranja

OŠ VLADIMIRA NAZORA U ERASMUS+ PROJEKTU

Vinkovački osnovci ugostili španjolske vršnjake

Najčitanije iz rubrike