Učionica
RAZVOJ MEĐUNARODNE SURADNJE NA EKONOMSKOM FAKULTETU U OSIJEKU PUTEM ERASMUS PROGRAMA

Šesnaest inozemnih studenata odslušalo kolegij Upravljanje ljudskim resursima
Objavljeno 14. rujna, 2019.

Kolegij Upravljanje ljudskim resursima na Ekonomskom fakultetu u Osijeku usmjeren je na podizanje svijesti o ulozi i važnosti ljudskog kapitala u suvremenom poslovanju te različitim trendovima koji oblikuju suvremene prakse upravljanja ljudskim resursima kao što su primjerice: višekulturalnost, razlike u radnim vrijednostima višegeneracijske radno aktivne populacije, porast prekarnoga i drugih fleksibilnih oblika radnoga odnosa, tehnološke inovacije u osobnoj ili radnoj analitici i slično.

Osim toga, kolegij studentima omogućuje razumijevanje različitih procesa privlačenja, pribavljanja, odabira, praćenja radne performanse, nagrađivanja ili obučavanja djelatnika kao i kritičko preispitivanje perspektiva poslodavaca i posloprimaca. Upravljanje ljudskim resursima izvodi se kao obvezan kolegij na Ekonomskom fakultetu u Osijeku na preddiplomskoj razini sveučilišnoga studija Poduzetništvo, a nositeljica je prof. dr. sc. Sanja Pfeifer. U ovoj akademskoj godini 2018./2019. taj je kolegij upisalo i odslušalo šesnaest Erasmus studenata koji su izabrali Sveučilište u Osijeku kao mjesto na kojem će provesti semestar ili studijsku godinu. Studenti iz Francuske, Španjolske, Poljske, Slovačke, Nizozemske, Njemačke i Meksika, različitih studijskih usmjerenja (od biomedicine do odnosa s javnošću, od međunarodnih odnosa do marketinga) sudjelovali su u interaktivnim predavanjima, studijskom posjetu tvrtki Inchoo Osijek, igranju uloga, obrnutoj učionici te timski rješavali izazove upravljanja radnom uspješnošću u simulaciji poslovne prakse.

Studenti su nakon održanih predavanja na sljedeći način prokomentirali što im je kolegij donio:

l „Radila sam godinu dana u globalnoj logističkoj tvrtki. Odmah po dolasku iznenadio me manjak motivacije, izmorenost radnika i broj bolovanja u radnoj grupi. Nije bilo ni pogodnosti kojima bi se zaposlenike motiviralo, a plaća je niska jer su u sektoru prijevoza plaće inače niske. Postojao je pravi problem u upravljanju ljudskim potencijalima te sada bolje razumijem što je u jednoj tvrtki moguće te kako bi moje iskustvo u prijašnjoj tvrtki moglo pridonijeti napretku u motiviranju zaposlenika.“ (Laurena, Francuska)

l „Na ovom kolegiju naučio sam kako mogu upravljati vlastitim napretkom u tvrtki te kako steći moć i odgovornost jer sada znam kako menadžeri odlučuju o tome koji zaposlenik zaslužuje veće priznanje. Sada mogu svoj trud uložiti u tvrtku te u isto vrijeme razumjeti kako ona funkcionira.” (Quentin, Francuska)

l „Prvi mi je dojam bio da nikada ne bih očekivala kako ljudski resursi mogu biti tako složeni. Prije ovoga kolegija mislila sam da su glavne funkcije upravitelja ljudskim resursima, ukratko, zapošljavanje i otpuštanje ljudi. Prvi sam dan naučila složenost svih odgovornosti koje oni imaju. Također, naučila sam da je dobar tim za ljudske resurse ključan element za uspjeh poduzeća.“ (Laura, Španjolska)

l „Za mene je poprilično iznenađujuće bilo to koliko je ustvari teško i dugotrajno za poslodavca ocijeniti rad zaposlenika. Važne činjenice koje su dane videoprimjerima i predavanjima bile su o tome što reći zaposlenicima, kao poslodavac, kada je njihov rad slab i kako ih motivirati da bolje rade svoj posao. To je dobro znati zbog toga što jednog dana možemo biti na mjestu toga poslodavca.“ (Stefanie, Slovačka)

l „Vrlo je inspirativan dio kolegija za mene bio posjet tvrtki Inchoo. Promatrati modernu organizacijsku kulturu koju određuju strast i fleksibilnost bilo je izvanredno iskustvo. Drago mi je što sam mogla čuti savjete o suočavanju s izazovima povezanim s trendovima u upravljanju ljudskim resursima te steći znanje o stvarnim metodama motiviranja zaposlenika.“ (Karolina, Poljska)
Sanja PFEIFER
Nova upravljačka paradigma

U suvremenom poslovanju visokotalentirani, profesionalni i posvećeni djelatnici iznimno su važan izvor konkurentske prednosti. Međutim, pronalaženje takvih djelatnika, oblikovanje njihova zadovoljstva poslom te dugoročna lojalnost istom poslodavcu kompleksnije je nego što se čini na prvi pogled. Dosadašnja poslovna praksa koja se većim dijelom temelji na razvijanju poslovanja posredovanjem ljudi sve se više okreće novoj upravljačkoj paradigmi u kojoj se razvoju ljudskoga kapitala pridaje jednaka – ako ne i veća – pozornost od razvijanja financijskog kapitala poduzeća. U tu svrhu današnja poduzeća promišljaju kako razvijati ljude posredovanjem različitih pristupa i metoda oblikovanja posla, kako procjenjivati radnu uspješnost te kako nagrađivati visokoučinkovite djelatnike.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike