Tehno
OPIPLJIV UTJECAJ NA MNOGE ASPEKTE ŽIVOTA

Novo istraživanje pokazuje pozitivan utjecaj televizije na današnje društvo
Objavljeno 13. rujna, 2019.
Čak 57 % ispitanih Europljana izjavilo je da ih je TV program koji su gledali potaknuo da promjene mišljenja o aktualnim društvenim temama, kao što su klimatske promjene, siromaštvo, ekonomska nejednakost i diskriminacija. Kao jedan od primjera naveli su BBC-jevu emisiju Blue Planet, koja je motivirala 83 % ispitanika na neku vrstu akcije, poput smanjenja korištenja plastike za jednokratnu uporabu. Dvije trećine Europljana pokazalo je interes za sadržaj koji je vezan uz aktualna društvena pitanja. Informativni program prati sve više korisnika, pri čemu njih 56 % dokumentarne filmove navodi kao žanr koji je sadržajno najviše napredovao. Osim toga, u vrijeme kada je fraza fake news postala glavna tema, vrijednost TV vijesti i dalje ostaje ključna. Gotovo tri četvrtine (74 %) Europljana ocjenjuje TV kao jedan od njihovih najpouzdanijih izvora za vijesti.


Današnja publika razvija se upravo uz ono što vide na ekranu. Istraživanje pokazuje da 73 % Europljana tvrdi da je televizija poboljšala njihove životne vještine - bilo da je riječ o učenju novog jezika, isprobavanju novog sporta ili volontiranju.


Isto tako, četvrtina ispitanika želi putovati na nova odredišta koja prethodno ne bi uopće razmatrali kao destinaciju nakon što su ih vidjeli na TV-u, a njih 38 % ohrabrilo se isprobati nove recepte iz drugih kultura. Među njima se nalazi 41 % korisnika Smart TV-a, što nam govori da televizori s omogućenim internetom poboljšavaju korisničko iskustvo gledanja.


Dok televizija potiče gledatelje da pomiču svoje granice i iskušavaju nove stvari, ona također ostaje važan faktor prilikom odmaranja. Četvrtina korisnika smatra da gledanje televizije pridonosi njihovu općem mentalnom blagostanju, dok jedna trećina navodi da je to njihov glavni način opuštanja.


Istraživanje također pokazuje da je televizija još uvijek prirođeno socijalno iskustvo, a polovina korisnika vrijeme provedeno zajedno gledajući televiziju smatra kvalitetno iskorištenim obiteljskim vremenom. „Naša najnovija istraživanja pokazuju trajni učinak i privlačnost koju televizija ima na publiku, a mi smo i dalje posvećeni inovacijama usmjerenim na korisnike koji preispituju ulogu koju TV igra u našim domovima. Inovacije isporučujemo kroz proizvode kao što je revolucionarni QLED 8K asortiman, koji pruža impresivnu kvalitetu slike, elegantan dizajn i pametne značajke, što nam daje osnovu za stvaranje novog, prilagođenog doživljaja gledanja. Kombinacija većih i boljih ekrana, s pametnijim i raznovrsnijim sadržajem, televiziji daje moć utjecaja na naše poglede na niz tema“, rekao je Nathan Sheffield, direktor TV i AV segmenta Samsung Europe. M.R.