Autoglas
ZATEGNUTE BORE RENAULTOVA KOMPAKTNOG SUV-A

Renault Captur: Diskretno izmijenjen odličan nasljednik
Objavljeno 20. kolovoza, 2019.
Vanjske dimenzije malo su porasle, a putnički prostor dobio je više finih materijala. Sve to radi ponavljanja uspjeha

Kompaktni SUV je od 2013. godine do danas uspio osvojiti srca nešto više od 1,2 milijuna kupaca diljem svijeta tako da prilikom stvaranja nasljednika Renaultovi dizajneri nisu imali lak zadatak s konačnim ciljem da ne razočaraju njegove ljubitelje. Imali su dvije opcije, početi od praznog lista papira, uz gotovo potpuni zaborav kako je izgledao prethodni model, ili pak uvesti niz poboljšanja i dorada u plan proizvodnje Captura sljedeće generacije.

S obzirom na korištenje nove platforme, s općim povećanjem veličine vozila, voditelj dizajna francuske tvrtke Laurens van den Acker poželio je svakako stvoriti nove, suvremenije linije, ali obilježene bitnim karakteristikama aktualnog Captura, u smislu snažne i kontinuirane povezanosti s njim.

Netko bi mogao pomisliti da je posao dizajnera bio lakši od očekivanoga zahvaljujući većem zamahu koji daje dodatnih 11 centimetara u duljini karoserije automobila i koja sada iznosi 4,23 metra te većem međuosovinskom razmaku koji je porastao za tri centimetra i sada doseže 2,63 metra. Ipak, proporcije ostaju vjerne izgledu originala.

Zavodljiva svjetla
Prednja LED svjetla karakterističnog C-oblika inspirirana su onima iz novog Clija. Ili lukovi stražnjih svjetala s diodama, koji s te strane stvaraju nebrojene kapljice svjetlosti. Posebna su, naravno, i sposobna privući pažnju te zavesti potencijalnog prosječnog kupca tog modela. Onima koji ga žarko žele neće smetati čak i nedovoljna visina putničkog prostora. Kako po samoj veličini tako i po kvaliteti izrade. Ovdje, vješta režija pokazuje ono što smatra svojim drugim adutom preuzetim izravno iz novog Clija. Kontrolna ploča s instrumentima i središnja konzola presvučene su mekanim materijalom, obojenim po željama kupaca i nude sve vrste suvremene tehnološke opreme.

Klizna klupa
U njezinu središtu smješten je tablet, dijagonale 9,3 inča, revidiran prema logici uporabljivosti i u skladu sa svojim izgledom sparen s digitalnim instrumentima od 7 ili 10,2 inča. Vrlo je dobro rješenje i izdvojena konzola na kojoj je smještena ručica automatskog mjenjača, čime se ispod držača raznih predmeta oslobađa prostor za pohranu manjih stvari i šteta je samo što to isto rješenje nije primijenjeno i na inačicu s polugom klasičnog, ručnog mjenjača, gdje je prekriven crnom plastikom.

Vlasnicima može biti utjeha i klizna klupa u drugom redu, koja se može pomicati za čak 16 cm, što i nije uobičajeno u segmentu B, zahvaljujući kojoj, u konfiguraciji s pet sjedala, prtljažnik može primiti između 455 i 536 litara korisnog tereta.

Mehanička okosnica, okvir novog Captura, platforma je Cmf-B koja donosi prilično puno novosti. Izgrađena je od 85 posto novih dijelova u odnosu prema staroj, lakša je i aerodinamičnija te bi, prema deklaraciji francuskog proizvođača, trebala omogućiti između 1,5 i dva decibela manje buke u putničkom prostoru pri brzinama do 130 km/h. Debi osvježenog Captura bit će početkom 2020. godine.

Mato Pavličević
ODLIČNA MOTORIZACIJA
Uvodni motor je trocilindrični TCe sa 100 KS i 160 Nm, s petobrzinskim mjenjačem. Dostupan je i s tvornički ugrađenom Gpl plinskom instalacijom. Snažniji benzinci su 1,3-litreni sa 130 KS i 240 Nm i 155 KS i 270 Nm. Prvi je dostupan s ručnim 6-stupanjskim ili Edc mjenjačem, a uz najjačeg ide samo automatik, s polugicama iza upravljača.

Dizeli su 1.5 Blue dCi s 95 KS/240 Nm i 115 KS/260 Nm. Uz prvi ide ručni šestostupanjski mjenjač, a snažniji ima opciju Edc-a. Najavljen je i plug in hibrid E-Tech snage oko 150 KS.
1,2

milijuna kupaca su od 2013. postala vlasnicima Captura
11

centimetara novi je Captur duži od prethodnika
Cilj je bio nešto promijeniti, ali bez uočljivih promjena, što je teže nego pokrenuti novi projekt